Öncesinde neler yapılmalı?
-
Mali Mühür Temini
Şirketiniz için Mali Mühür Sertifikası’nı temin etmek üzere başvuru yapmalısınız. Mali Mühür Sertifikası, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın düzenlediği şirketinizin elektronik mührüdür. Bu mührü alabilmek için Kamu Sertifikasyon Merkezi (KSM)’nin internet sitesinden başvuru yapmanız ve TÜBİTAK’a mali mühür sertifikası ücretini ödemeniz gerekir. Mali Mühürünüz Başvuru ve ödeme süreçlerinin tamamlanmasından sonra KSM'deki yoğunluğa bağlı olarak 3 ila 10 gün içerisinde size ulaştırılacaktır. Mali mühür ücretini Kamu Sertifikasyon Merkezi'nin sayfasından öğrenebilirsiniz. -
E-Fatura GİB Başvuru Süresi
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın "e-Fatura Canlı Ortam Başvuru" formunu doldurup GİB'e e-fatura kullanmak istediğinizi beyan etmelisiniz. Bu adım başarı ile tamamlandığında Mye Fatura Özel Entegratörlük başvurunuza devam edebilirsiniz. -
My E-Fatura Özel Entegratörlük Başvurusu
Artık herşey çok kolay. Mali mühürünüzü bilgisayarına takın, mali mühür imzalama parogramını indirin ve sağdaki formu doldurun.
Genel bilgiler ile ilgili ipuçları
Bu adımda firma ve sorumlusu ile ilgili bilgileri girmeniz gerekmektedir.
1. Kurumsal e-Posta kısmında firmanızın adını içeren bir e-Posta adresi girmeniz, anlaşılabilirlik açısından daha faydalı olacaktır.
2. Etiket (Şube Kodu) kısmında, eğer şube yapınız yoksa bu alanı boş geçin. Şube girmek istiyorsanız Türkçe karakter kullanmadan ve harfler arasında boşluk bırakmadan giriş yaparak devam edebilirsiniz.
Hizmet seçimi ile ilgili ipucları
Bu adımda hesap açmak istediğiniz hizmet türlerini seçebilir ve bugünden hesabınızın açılmasını istediğiniz günü belirleyebilirsiniz.
- Fatura Seri Numarası: Bu alan aynı kağıt faturada olduğu gibi göndereceğiniz faturalaraın üzerinde bulunan seri numarasını belirlediğiniz alandır. Buraya 3 haneli, büyük harflerle, Türkçe karakter kullanmadan ve ilk hanesi harf olacak şekilde seri no girmelisiniz. Ayrıca her hizmetin seri numarası birbirinden farklı olmalıdır.
- Başka bir Özel Entegratörden geçiş yapılıyor ise, kullanılan seri numaraları tamamen farklı olmak zorunluluğu vardır.
- Hesap Açılış Tarihi: Bu alana, seçtiğiniz hizmetlerin hangi tarihte aktif olacağı bilgisini girmelisiniz.
Adres bilgileri ile ilgili ipuçları
Bu alanda gireceğiniz adres bilgileri aynı zamanda keseceğiniz faturada görünecek olan adres kısımları olacaktır. Bu nedenle lütfen dikkatli doldurunuz.
- İlçe/Semt/Mahalle ve Şehir bilgileri zorunlu alanlardır ve mutlaka girilmesi gerekmektedir.
- Adres Kodu: Adres kodu ülke sınırları içindeki tüm konutlara ait 10 haneli özel bir numaradır. Adres kodunuzu bu alana girebilirsiniz.
Başvuru özeti ile ilgili ipuçları
Başvuru özetinde şu ana kadar doldurduğunuz bilgilerin genel bir özetini göreceksiniz.
Lütfen bilgilerin tümünü dikkatli şekilde gözden geçirin, eğer her bilgi doğru ise Devam butonu ile imzalama adımına geçebilirsiniz.
İmzalama ile ilgili ipuçları
Bu adımda tek yapmanız gereken mali mühür veya e-İmzanızın pin kodunu girerek bilgileri imzalamanızdır.
E-Fatura GİB Başvurusu
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın "e-Fatura Canlı Ortam Başvuru" formunu doldurarak GİB'e e-fatura kullanmak istediğinizi beyan etmeyi unutmayın!